SaaS

Backend Udvikling

Skillelinje mellem sektioner

Vi har stor erfaring med udvikling af SaaS platforme

Vi har stor erfaring i både problemløsning, planlægning og udvikling af avancerede platforme. Du kan derfor kontakte os allerede fra idéfasen af dit projekt, og helt til udviklingen og driften af det.

SaaS platforme kan være til alt fra markedsføringsværktøjer, administration, kommunikation og services.

SaaS platforme har typisk mange af de samme funktioner som Backend Platforme, men SaaS skiller sig ud ved at andre kan tilkøbe sig adgang til alle funktioner via en løbende ydelse.

Det stiller naturligvis større krav til UI/UX, Onboarding og sikkerhed, samt en masse ekstra krav som f.eks. betalingsgateways og infrastruktur.

Skillelinje mellem sektioner

Typiske funktioner i SaaS Platforme

Funktionerne herunder findes mange gange ikke i normale Backend platforme, og derfor kræves der flere udviklingstimer til SaaS platforme.

Betalingsgateway

For at dine kunder kan tilmelde sig et abonnement, skal der opsættes betalingsintegrationer til f.eks. Stripe, som automatisk hæver dine opkrævninger hver måned.

Skalerbar infrastruktur

infrastrukturen skal være skalerbar fra starten, og ikke først når din applikation dør pga. stor vækst. Læs mere om skalering af din infrastruktur.

Avanceret sikkerhed

Du kommer til at håndtere langt flere personoplysninger, samt betalingstransaktioner. Dette kræver større sikkerhed, og ekstra funktionalitet til at følge f.eks. GDPR.

Analytics

90% af SaaS platforme har alle en form for statistik eller afrapporterings-funktioner. Her er det vigtigt at have styr på nøgletal, og hvordan de bedst fremvises.

Onboarding

Dine kunder forsvinder hvis du ikke hjælper dem på vej, og derfor er en brugervenlig onboarding nødvendig, for at automatisere din introduktion af platformen til nye kunder.

API Integrationer

Størstedelen af SaaS platforme i dag, har adskillige API integrationer til andre systemer. Det kan også være at i selv skal have en API til rådighed, så andre kan forbinde med jer.

Skillelinje mellem sektioner

Skal vi ringe dig op?

Vi ringer dig op inden for 24 timer på alle hverdage.

Skillelinje mellem sektioner

Sådan starter vi dit projekt

01Strategi

Billede af strategimøde

Vi gennemgår dit projekt via telefon eller møde, og finder den bedste løsning til dit projekt. Vi tager højde for både målgruppe og konkurrenter.

02Design

Billede af design mockup

Vi laver et interaktivt mockup af dit projekt, som giver det fulde overblik over design og funktionalitet til den videre udvikling.

03Udvikling

Billede af udviklingsprocessen

Vi påbegynder udvikling af dit projekt efter forudbestemte milepæle, med gennemgang både under og efter hver milepæl så du altid er 100% med i processen.

04Support

Billede af supportere

Efter aflevering leverer vi support i en periode så du kommer godt fra start. Vi kan også tilbyde løbende drift og videre udvikling.

Skillelinje mellem sektioner
Skillelinje mellem sektioner

Det siger vores kunder

Trustpilot 5 Stjerner

Super kvalitets service - ALTID

Vi har ALTID modtaget den bedste service igennem snart 6 år. Vi giver vores bedste og fineste anbefalinger til Jesper, som igennem årene også er blevet vores telefoniske ven.

Kirsten Nielsen - GorillaGrow
Trustpilot 5 Stjerner

Jeg vil på det varmeste anbefale Refactr

Jeg har samarbejdet med Refactr i ca. 4 år. I de mange år (ca 25) jeg har arbejdet med forretningsudvikling og digitalprocessoptimering, har jeg sjældent mødt samarbejdspartnere der har været så dygtige og løsningsorienteret.

Jan Oppermann - Hillerød C Køreskole
Trustpilot 5 Stjerner

Super kompetente

Super kompetente, professionelle, høj kundeservice, proaktive og virkelige hurtige i både opgaveløsning og tilbagemelding. Stor anbefaling herfra.

Sophie - NOKRS

Ofte stillede spørgsmål

Vi har besvaret nogle af de typiske spørgsmål vi modtager omkring SaaS udvikling herunder.

Hvad er SaaS?

SaaS platforme er en web applikation som stiller en funktionalitet til rådighed. Adgangen begrænses typisk af månedlige betalinger på forskellige niveauer afhængig af ens forbrug. Eksempler på SaaS applikationer er Dinero, Mailchimp, Slack og Dropbox.
SaaS applikationer er mere komplekse end normale platforme, da de kræver en masse funktionalitet som f.eks. abonnementsløsning, brugeradministration af kunder og deres forbrug i systemet, skalerbar infrastruktur m.m. Så selvom applikationen måske løser et simpelt problem, kan alt det tekniske omkring udvilklingen kræve en del timer.
SaaS applikationer er platforme hvor adgang til selve applikationens funktionalitet sælges via et abonnement. Det kunne f.eks. være et booking system til frisører, hvor frisørerne selv kan logge ind og administrere sin kalender og bookinger.
Abonnementer i SaaS platforme kan klares via betalingsgateways som f.eks. Stripe. Der er lidt ekstra krav til betalingssystemet end en normal kort betaling, da det skal kunne udregne forskel i abonnementer såfremt brugerne ændrer abonnement pakker midt i en periode, samt momsudregning efter hvor i verden kunden kommer fra.
SaaS applikationer skal typisk kunne skalere deres infrastruktur meget hurtigt, da man ikke altid kan vide hvor hurtig det vækster. Derfor vælger man at lægge disse applikationer op på en skalerbar løsning endten over flere mindre servere som kan opgraderes individuelt, eller helt serverless på Amazon AWS. Så kan man skalere ens infrastruktur med få klik.